hartanah

7 Perkara Pemilik Rumah Baru Tidak Perlu, Pernah Minta Maaf

Anonim

Pada tahun pertama anda memiliki rumah anda sendiri, setiap hari baru membawa cabaran baru. Dan terima kasih kepada cahaya rumah yang segar dan mendidih, anda bersedia untuk mengatasi mereka semua. Siapa yang peduli jika dindingnya bengkok dan dapur sedang kucar-kacir-mereka menjadi milikmu .

Memiliki rumah bukan semua perasaan yang baik. Dan orang sepertinya tidak mahu membincangkan semua gegaran buruk yang sering boleh datang bersama membeli tempat pertama anda ...

Ketakutan

Bagaimana jika jiran-jirannya mengerikan? Adakah saya akan mempunyai wang untuk kasut atau bercuti lagi? Adakah saya tahu bagaimana menyelesaikan masalah pemanas air? Adakah saya tahu bagaimana untuk menjaga tempat ini sama sekali?

Anda mungkin merasa seperti tebusan untuk mengumpulkan wang kayu dan batu bata ini, dan ya, itu lebih menakutkan. Tetapi yakinlah bahawa ketakutan anda sebenarnya adalah perkara yang baik: Anda memikirkan beberapa senario terburuk dan menyiapkannya.

Sticker Shock

Sudah tiba masanya untuk pembayaran hipotek pertama? Bil elektrik saya akan menjadi apa? Berapakah kos perabot baru lagi?

Mempunyai. Adakah. Mahal. Tiada cara di sekelilingnya. Tetapi semua kos kecil yang merayap pasti akan menjadi sedikit kejutan apabila anda menghadapi setiap daripada mereka buat kali pertama. Jangan merasa bersalah merasakan sedikit wang yang menakutkan-itu sesuatu yang setiap pemilik rumah baru akan berjalan, tidak kira stesen mereka dalam kehidupan.

Hilang Kehidupan Penyewa Mantan Anda

Maksud saya saya berada di cangkuk untuk mendapatkan paip ini diperbaiki? Saya tidak pernah mengambil berat mengenai banyak baris sebelum ini. Apa pun cukai harta benda?

Penyewaan mestilah mempunyai kebebasan sendiri. Tetapi apabila nostalgia untuk hari-hari tua yang baik "hanya memanggil tuan tanah" yang merayap masuk, ingatkan diri anda tentang ketidakpastian sebagai penyewa. Memerlukan lebih banyak ruang, menyewa sewa tidak naik, dan dapat melukis dinding sial- semua perkara yang membuat anda memutuskan bahawa pemilikan rumah adalah pilihan yang tepat.

Berfikir Mengenai Rumah Seterusnya

Saya harap kami mempunyai bilik tidur yang lain. Saya tidak akan membeli semula HOA lagi. Kita sepatutnya cuba untuk masuk ke daerah sekolah yang lain dalam beberapa tahun.

Lampu kilat berita: Tiada tempat tanpa masalahnya. Anda mungkin perlu membuat beberapa kompromi untuk membiayai rumah baru anda, jadi ia adalah baik untuk mengetahui apa yang berfungsi dengan baik tentang tempat baru yang menakjubkan anda, dan apa yang masih boleh diperbaiki. Tidak semua orang mempunyai "apa yang akan datang?" perasaan, tetapi anda tidak sepatutnya merasa bersalah memikirkan sedikit tentang apa yang anda mahu di tempat kedua anda sehari.

Orang yang Bergaya: Gaya Real-Life Linzi & Spencer

Keletihan

Saya boleh hidup dari kotak untuk seketika, bukan? Saya tahu saya katakan saya mahu cat bilik mandi, tetapi saya baru sahaja selesai. Saya akan berurusan dengan keran bocor satu hari.

Banyak perkara yang harus dilakukan, terutamanya dalam beberapa minggu pertama di tempat baru. Sekiranya anda terpedaya dengan keseronokan untuk memiliki tempat anda sendiri, ambil alih dan lakukannya! Tetapi jika anda berasa sedikit lesu, itu tidak baik juga. Anda akan berada di tempat ini untuk seketika, dan kita semua tahu bahawa mencipta rumah yang sempurna adalah perjalanan, bukan destinasi. Dan sejauh yang saya bimbang, hujung minggu yang dibelanjakan di sofa menonton HGTV dan saluran DIY secara teknikalnya diperbaiki.

→ Roller Coaster Emotional Home Baru

Bersalah

Saya mahu melontarkan pesta housewarming, tetapi adakah ini seperti membual? Saya hanya mampu membeli tempat ini kerana ibu bapa saya membantu saya dengan bayaran pendahuluan.

Bergantung kepada pasaran hartanah anda, memiliki rumah boleh menjadi ritus yang sama sekali berlaku atau sesuatu yang hanya mampu orang kaya. Sekiranya anda bernasib baik untuk membeli tempat di, katakan, New York City, tidaklah biasa untuk merasa sedikit bersalah bahawa anda sangat bernasib baik, terutama jika rakan atau keluarga anda telah menangani penyitaan atau dipaksa untuk bergerak di luar bandar untuk mengejar sewa yang boleh didiami. Michelle Tea menulis mengenai kesilapannya di rumahnya di San Fransisco untuk The Bold Italic, menangkap perasaan yang kadang-kadang terasa hambar mencari rumah impian anda sementara yang lain sedang berjuang. Apabila rasa bersalah meresap, jangan biarkan ia membina dalam kitaran yang tidak berkesudahan. Jadilah rendah hati dan murah hati dengan kerja keras anda dan nasib baik, tarik nafas panjang dan biarkan ia pergi.

Kebanggaan

Inilah rumah terbaik yang pernah ada. Dan ia adalah milik saya.

Ya, ya. Bask dalam cahaya, duduk di teras depan anda sendiri (!!!), dan nikmati buah-buahan buruh anda.

Disunting semula dari jawatan yang diterbitkan pada 11.11.2015 - TW