hartanah

Boston Homebuyers Swapping History untuk Luxury Modern

Anonim

Apabila kita berfikir tinggal di Boston, semua tentang batu-batu coklat lama yang indah, rumah-rumah bersejarah dan rumah-rumah bandar yang bricked. Berjalan melalui Back Bay dan South End kami tidak dapat membantu berharap kita boleh hidup di bangunan-bangunan bersejarah ini yang indah dengan tingkap-tingkap teluk, pagar besi tempa yang rumit dan pintu kayu yang indah diukir. Kepada kita, ia berasa seperti hidup dengan satu kaki di masa lalu dan satu di masa sekarang. Tetapi The Boston Globe menunjukkan bahawa kita berada di minoriti pada hari ini ...

Pics: kiri atas, foto dari photostream flickr jimtrue; di atas kanan, photostream flickr BostonCityWalk

di atas kiri: foto dari fotostream flickr vanshnookenraggen
di sebelah kanan: foto dari photostream flickr jimtrue

The Boston Globe menerbitkan satu artikel, Bloom di luar rumah batu bata, minggu ini membicarakan pembina rumah Boston yang memilih bangunan mewah bertaraf tinggi di atas coklat klasik Boston terkenal. The Globe melaporkan bahawa penjualan kondominium di rumah tradisional batu Boston dan batu berwarna coklat telah menurun dengan ketara sementara jualan unit di bangunan baru semakin meningkat. Setakat ini tahun ini, 525 kondominium di kedai coklat dan rumah susun dijual di Boston, turun daripada 2, 442 dalam tempoh yang sama tahun lepas. Tetapi penjualan di bangunan moden, terutamanya yang dibina sejak pertengahan tahun 1990-an, telah meningkat kepada 875, berbanding dengan 767 setahun lalu.

Kita dapat melihat kedua-dua belah isu ini. Dalam satu tangan, Boston adalah mengenai sejarah. Ramai orang menganggap bahawa hidup di batu permata adalah satu-satunya cara untuk benar-benar merasakan bahawa anda tinggal di Boston. Hidup di sebuah rumah persinggahan bersejarah mempunyai perasaan rumah yang intim di jalan yang dipenuhi dengan pohon, dengan butiran seni bina seperti dentil moldings dan perapian yang diukir. Anda juga mungkin lebih mengetahui jiran anda. Tetapi tinggal di bangunan-bangunan lama yang menarik ini boleh membawa bahagian kompromi mereka. Menaiki tangga, semut, penebat kecil, bilik dalaman yang gelap, tempat letak kereta di lorong hanyalah beberapa gangguan yang mungkin berlaku. Belum lagi pemulihan yang terlibat. Ramai orang melihat batu berwarna sebagai "banyak kerja".

Bangunan pertengahan dan bangunan bertingkat moden seperti Clarendon yang akan datang di Back Bay dan 45 Province (gambar di kanan atas) mempunyai perkhidmatan concierge 24 jam, parkir tertutup, AC pusat dan bilik-bilik seperti loteng terbuka. Ramai kelihatan seperti mereka keluar dari halaman majalah Dwell dengan dapur Arclinea moden, tingkap besar dan bahan hijau yang digunakan di seluruh dunia. Belum lagi pandangan yang melonjak (dan bukannya tetingkap orang lain) dan lebih privasi. Tetapi mereka datang dengan pricetag yang lebih tinggi, sedikit ke pesona, dan yuran tambahan kondo.

di atas kiri: The Grand Lobby dari Clarendon Back Bay
di atas kanan: Flickr photostream Paula Tennyson

Persoalan yang menarik. Adakah yang baru menjadikannya lebih baik? Kami fikir ia hanya berminat untuk tinggal di tempat yang terasa rumah yang paling sesuai untuk anda. Jika anda merasa paling di rumah dalam persekitaran yang kaya seni bina yang mempunyai siling yang tinggi, lantai kayu keras dan tidak keberatan tempat letak kereta di luar rumah anda, maka batu permata hanya untuk anda. Sekiranya anda memerlukan lebih banyak privasi dan tidak mahu dikenali, mahukan keselesaan moden dari sebuah concierge dan internet berwayar, di ruang seperti ruang kandang terbuka yang memerlukan sedikit atau tidak ada pemeliharaan dan anda tidak keberatan dengan trade-off dalam pricetag, bangkit untuk anda.
Apa pendapat kamu, orang Boston?

di sebelah kiri: foto dari photostream flickr BostonCityWalk
di sebelah kanan: foto dari photostream Flickr Ellyn Kocher

>> Kepada Semua Pos AT Boston