lawatan rumah

Boston House Tour: Pangsapuri Dee Pertama - Kajian di Butiran

Anonim

Ini adalah dari finalis Boston kami, Alyssa. Komen!

Nama: Dee
Lokasi: Harvard Square, MA
Saiz: 549 sf
Tahun Bertahan: 1.5 tahun
Own / Rent: Own

>>

Tayangan Slaid Terbuka

Beberapa perkara yang lebih menyedihkan daripada pagi yang sejuk, hujan pada awal bulan April di Boston - matahari tidak banyak bercahaya dalam beberapa minggu yang lalu. Walau bagaimanapun berat badan ditarik balik apabila saya masuk ke apartmen kecil, bersih dan ceria Dee yang terletak di kejiranan Cambridge John Malkovich, Yo-Yo Ma, dan profesor Universiti Harvard yang banyak. Saya langsung ditarik ke dinding terang dan sentuhan berwarna-warni yang ditaburi di seluruh rumah Dee, terutamanya kisah ungu dan kuning di bilik mandi ...

Pangsapuri Dee adalah satu kajian dalam warna-warna yang berbeza, kehidupan bebas kekacauan, dan campuran garis-garis yang bersih dan hiasan hiasan. Dee, teruja untuk melawat apartmen yang dibeli baru-baru ini, menjelaskan: "Saya meluangkan sedikit masa dengan ruang yang agak kosong Apabila saya berpindah di tempat yang saya ada ialah katil dan meja saya. adalah penting untuk saya meluangkan masa untuk mencari apa yang saya cari.Ini semua tentang perasaan - jika ia tidak "merasa baik" di ruang saya, saya tidak menyimpannya. " Kerana apartemennya memerlukan pengubahsuaian yang sedikit selain daripada cat baru di dinding ketika dia berpindah, Dee boleh menumpukan perhatian untuk mengisi rumah barunya dengan khazanah peribadi dan penemuan baru.

>>

Tayangan Slaid Terbuka

Kebanyakan inspirasi Dee berasal dari perjalanannya ke Ireland, Turki, Rusia, dan China, yang semuanya dicerminkan dalam kenang-kilang yang dibeli di luar negara dan gambar-gambar yang dibingkai dengan teliti di setiap negara. Foto-fotonya, hitam dan putih dan warna, mencerminkan kecintaan tekstur dan keupayaan untuk menangkap kegelapan dalam kehidupan seharian. Mereka terdiri daripada seorang wanita Cina yang menjual buah-buahan di atas selimut di tepi jalan untuk tumpukan karpet motley untuk dijual di pasaran Turki. Menurut Dee, "Perjalanan adalah inspirasi saya yang paling hebat. Saya sentiasa diprovokasi oleh persekitaran saya dan saya suka memilih perkara-perkara (warna, tekstur, mood) dari setiap tempat baru yang saya pergi dan cuba memasukkannya dalam dekorasi saya." Keyakinan yang datang dari perjalanan jelas di rumah Dee, di mana dia bersedia mengambil risiko dalam memilih warna atau membeli sekeping mahal tetapi tidak biasa.

>>

Tayangan Slaid Terbuka

Hampir setiap penyediaan di pangsapuri Dee mempunyai nilai peribadi yang menghubungkannya dengan keluarga dan rakan-rakan. Untuk parti yang menghidupkannya, rakannya melukis kanvas kosong dengan mesej peribadi dan imej untuk membantu memecah masuk rumah barunya. Lukisan ini kini digantung di pintu masuknya, menghubungkan rumah barunya dengan kenangan manis kawan-kawan. Dia mempunyai gambar yang indah berjenama kakek dan kakeknya yang kacak, diambil dari portfolionya, dibingkai di dindingnya. (Dia mempunyai kerjaya sebagai model semasa tahun 1940-an, 50-an, dan 60-an.) Potongan ini menambah kehangatan ke rumah Dee.

>>

Tayangan Slaid Terbuka

Menghias untuk Dee adalah proses yang berterusan. Sekarang dia ditubuhkan di rumah barunya, dia berfikir untuk melukis sekali lagi, mengeluarkan cetakan putih di sekitar bingkai pintu dan tingkap, dan membuka laluan antara dapur dan ruang tamu. Dalam kata-kata Dee: "Perubahan adalah baik, saya masih mencuba gaya saya, saya sentiasa mencuba sesuatu yang baru, sama ada perabot, pakaian, atau muzik."

AT Survey

Gaya: Campuran sederhana, moden, dan Rococo.

Inspirasi: Perjalanan ke Timur.

Unsur kegemaran: sinki bilik mandi.

Cabaran Terbesar: Satu almari - setiap perabot mestilah mempunyai dua tujuan. Tiada yang semata-mata untuk estetika.

Kebahagiaan terbesar: Cermin besar dengan bingkai kayu untuk bilik tidur.

Biggest Embarrassment: Stereo lama dari sekolah menengah, terutamanya sejak saya dalam profesion muzik.

Nasihat Terbaik Diberikan atau Diterima: Jika anda tidak menyukainya, jangan membelinya, memamerkannya, atau menggunakannya. Lebih baik hidup dengan sedikit apa-apa daripada dengan perkara yang anda tidak suka.

Apa Kata Kawan: Mereka suka nongkrong di sini: Ia sejuk dan selesa.

Hanya Dibeli: Cermin merah di bilik tidur.

Sumber Impian: Perjalanan ke Eropah untuk mengkaji segala-galanya dari usaha kecil yang bergaya dan cekap dari pangsapuri-pangsapuri kecil legenda mereka hingga ke hiasan-hiasan perabotan abad ke-18 mereka.

>>

Tayangan Slaid Terbuka

Sumber

Pinched dari pembersihan rumah nenek Dee.

Perabotan : Kebanyakan perabot Dee diturunkan dari rakan-rakan dan ahli keluarga seperti sofa kulitnya dengan brass brads - sehingga keping mempunyai rasa yang lebih intim.

Foto: Semua yang diambil oleh Dee semasa perjalanan dunia. Sesetengah kemunculan termasuk gambar yang licik dan berani yang diambil di Teater Bolshoi di Moscow (tiada foto pedalaman dibenarkan) dan pemandangan indah bukit Irish pada pagi berkabus.

Artwork: Setiap bahagian mempunyai kisah peribadi di belakangnya, seperti permaidani Mesir yang dibawa kembali dari perjalanan nenek Dee yang hebat.

Untuk asas-asas: CB2, Anthropologie, Ikea, dan Crate and Barrel.

- Alyssa

(Terima kasih, Alyssa!)

Pembaca Undi:

>> Pergi Ke Semua Poster Akhir Blogger

Tayangan Slaid Terbuka