lawatan rumah

AT Europe: London House Tour - Veronika & Sebastian's Rooftop Victorian

Anonim

Nama: Veronika & Sebastian
Lokasi: London, UK
Saiz: 70m2
Tinggal dalam: 6 bulan

Pengeksport Austria yang telah tinggal di London selama beberapa tahun, Veronika dan Sebastian selalu terkejut dengan keadaan pangsapuri sewa London, dengan bilik draf mereka dan paip yang rosak. Oleh itu, mereka teruja apabila mereka menemui sebuah flat tingkat atas di sebuah bangunan tahun 1898 yang baru saja diubahsuai dari kepala ke kaki, memodeninya tanpa merosakkan daya tarikan Victorianya.

Klik di bawah untuk lebih banyak foto dan pertunjukan slaid

Tayangan Slaid Terbuka

"Ia segera dirasakan seperti rumah kepada kami, " kata Veronika. "Tingkap besar, siling tinggi, pemandangan - sesuatu yang sangat jarang berlaku di London!" Dia sangat tertarik pada penukaran bumbung. "Walaupun tidak ada tingkap yang menghadap ke selatan, ia adalah sebuah bangunan yang sangat cerah! Sesuatu yang sangat kita hargai sekarang, setelah berada di tingkat bawah tanah yang agak gelap tahun sebelumnya."

Pemilik Leonie telah membaik pulih flat London Utara yang lama ketika dia berpindah ke Rhodri. "Saya menjual rumah saya kepada lelaki itu di pub, " kata Rhodri, dan mereka menggunakan hasilnya untuk menyewa arkitek untuk bust melalui ke loteng, mencipta bilik tidur moden yang selesa dan berkesan menggandakan ruang pangsapuri tingkat atas mereka sekarang 70m2. Kedatangan bayi pertama mereka memaksa mereka untuk bergerak ke tempat yang lebih besar beberapa jalan. "Kami telah merancang untuk membina semula dapur, " kata Leonie, walaupun mereka tidak mampu menyusun pekerja sehingga mereka berpindah. Mereka menambah countertop yang lebih tinggi untuk menanggalkan kucar-kacir di dapur dari tetamu dan mengambil kesempatan daripada siling-siling yang tinggi untuk bergerak menegak dengan simpanan.

Veronika dan Sebastian membawa sofa Ligne Roset kelabu ("perabot pereka tunggal kami", "katanya) dan asas IKEA, sambil menambah sebuah almari penyimpanan di bawah untuk kajian pakaian. "Sekarang tidak mustahil untuk menggunakan kajian ini sebagai ruang makan rasmi, yang kami ingin lakukan, " kata Veronika. "Sekarang makan sedikit lebih tidak formal dan sentiasa agak sesak, tetapi pada masa yang sama seseorang boleh mewujudkan suasana mesra yang indah yang juga disebabkan oleh dapur pelan terbuka." Ruang tamu mempunyai seni kontemporari oleh seorang seniman Viennese yang bernama Richard Zeiss dan sebuah lukisan rock-climber oleh Norbert Lambing yang dibuat dari gambar sahabatnya Sebastian.

Apabila Leonie dan Rhodri menambah di tingkat atas, arkitek itu mencadangkan tangga yang dipenuhi dengan buku pintar dan pintar untuk menempatkan perpustakaan gabungan mereka yang mengagumkan dalam satu ruangan yang diselaraskan. "Ia hanya brilian kerana cara ia dipupuk, anda boleh berjalan dengannya dan tidak menyedarinya, " kata Leonie. "Jadi seperti kejutan hebat ini." Tangga agak khianat tergantung dari balok keluli, supaya tidak meletakkan sebarang tekanan di lantai Victoria, dan tangga mempunyai udara mendaki gunung yang curam dari bawah. "Pada mulanya saya terkejut! Setiap kali!" kata Veronika. "Tidak lama kemudian, ia menjadi satu mekanisme dan walaupun dalam gelap, ia berjaya membuatnya di bawah."

Tayangan Slaid Terbuka

- Blog Kristin Hohenadel dari rue Vieille du Temple, Paris, Perancis. Jika anda mempunyai idea untuk lawatan rumah Eropah, sila tulis kristinh @ apartmenttherapy. com

Tayangan Slaid Terbuka