lawatan rumah

AT Eropah: Paris - Chez Debra

Anonim

Tayangan Slaid Terbuka

Apabila Debra mula-mula melihat pangsapurinya, ia telah di pasaran selama setahun. Wanita berusia 99 tahun yang tinggal di ruang 45m2 sejak tahun 1946 tidak pernah mempunyai bilik mandi, walaupun dia memasang tandas pada tahun 1960-an. Terdapat lima generasi wallpaper di dinding. Lantai di ruang tamu menjadi hitam dengan asap dari perapian, satu-satunya sumber panas. Ia sedih dan menyedihkan dan tiada siapa yang mempunyai visi untuk membuat tawaran ...

"Ia adalah satu peluang untuk membawa sesuatu kembali ke keindahan asalnya, " kata Debra mengenai ruang itu, dengan acuan asalnya, dua pendiangan tempoh, tingkap besar, dan lantai kayu. "Lebih sukar dan sukar untuk mencari sesuatu yang belum redone - kami berada di era ini di mana kami membeli renovasi orang lain, dan kemudian anda tidak boleh membuatnya sendiri."

Dia mengupah pasukan untuk melepaskan tembok, membersihkan lantai, menyusun semula elektrik, memasang pemanasan (termasuk radiator gaya lama dari BHV yang sesuai dengan kepekaan bangunan 1905), tambah dinding penyimpanan di bilik tidur, dan membina bilik mandi dan dapur moden yang kacak dari awal dengan memasang kabinet IKEA ke dinding tidak rata apartmen. "Ia tidak sepatutnya kelihatan seperti ini, " kata Debra mengenai dapur, sambil menambah bahawa ia mengambil masa tiga minggu untuk menangis dan merobek rambutnya sebelum dia dan kontraktornya mengetahui bagaimana untuk menyesuaikan kepingan teka-teki bersama. "Anda sentiasa mempunyai idea yang mungkin tidak akan melihat cahaya - tetapi saya sangat gembira dengan hasil akhir."

Dia mengeluarkan pintu-pintu masuk dalaman untuk memberikan apartmen rasa lapang, dan telah membekalkannya dengan meja blok tukang daging yang ditemui di Selatan Perancis yang berfungsi sebagai sebuah pulau dapur, sebuah pencuci pakaian 1930 yang ditemui di kedai tangan kedua di Paris, foto-foto pelayannya sendiri di kafe kegemarannya, Au Petit Fer à Cheval di rue Vieille du Temple, dan kemungkinan dan berakhirnya di pasar loak di penjara Vanves, Paris, dan perjalanan. "Hampir segala-galanya di apartmen ini saya beli kurang dari 100 euro di beberapa pasaran lambak dumpy, " katanya.

Tayangan Slaid Terbuka

- Blog Kristin Hohenadel dari rue Vieille du Temple, Paris, Perancis. Jika anda mempunyai idea untuk lawatan rumah Eropah, sila tulis kristinh @ apartmenttherapy. com

Tayangan Slaid Terbuka

Tayangan Slaid Terbuka