lawatan rumah

AT Eropah: Paris - Chez Véronique

Anonim

Tayangan Slaid Terbuka

Véronique tinggal bersama suaminya dan tiga anak lelaki di rumah batu bata tahun 1978 di arondisemen ke-15 yang lebih banyak New York daripada Paris, sekurang-kurangnya di luar. "Kami tinggal selama tiga tahun di New York, dan kami tidak mahu pergi, " kata Véronique. "Rumah ini, dengan semua bata, tidak begitu Paris!"

Tayangan Slaid Terbuka

Tetapi ia adalah satu cerita yang berbeza di dalam ruang 250m2, dengan silingnya yang tinggi, tingkap gergasi yang dipotong, dan gabungan moden dekorasi lama dan baru yang sangat baik oleh orang Paris. Barang antik dari keluarga Véronique di Lyon atau ditemui di brocantes di Normandy atau Brittany disandingkan dengan trio mahkota seramik putih kontemporari oleh India Mahdavi dan sofa melengkung putih dari Italia B & B. Beberapa dinding ruang tamu dicat dalam cranberry matte yang memaparkan pengelompokan seni berbingkai dan alasan bilik. "Apa yang menarik dalam ruang ini adalah jumlah, " kata Véronique. "Kami suka kontras warna berat dan banyak warna putih supaya anda boleh bernafas."

Hasilnya adalah canggih dan mesra kanak-kanak. Pada hari Ahad, beberapa minggu sebelum Krismas, Véronique dan anaknya yang berusia tiga tahun melukis adegan salji di tingkap depan, dan suaminya memotong epal untuk membuat tart. Véronique adalah bekas wartawan yang kini menjalankan Balouga (lihat gambar di atas), sebuah galeri / butik di Marais yang menjual perabot berjenama vintage dan reedited berukuran dari abad ke-20 dan ke-21 untuk petang bergaya Parisiens, yang berasal dari Eropah dan selebihnya dunia. Balouga juga menghasilkan koleksi meja yang berkembang untuk kanak-kanak yang semakin meningkat dengan pereka Mahmoud Akram dan Matali Crasset.

Tayangan Slaid Terbuka

- Blog Kristin Hohenadel dari rue Vieille du Temple, Paris, Perancis. Jika anda mempunyai idea untuk lawatan rumah Eropah, sila tulis kepada kristinh @ apartmenttherapy. com

Tayangan Slaid Terbuka