lawatan rumah

AT Europe: Paris House Tour - Chez Muriel & Ed

Anonim

Nama: Muriel & Ed
Lokasi: Paris, Perancis
Saiz: 645 kaki persegi
Dipindahkan pada: Ogos 2007

>>

Tayangan Slaid Terbuka

Ketika Muriel dan Ed pertama kali melihat pemandangan mereka yang luas dan terang-benderang di tingkat 5 di arondisemen ke-10, itu bukan cinta pada pandangan pertama. "Ia mengerikan!" kata Muriel, sambil menambah bahawa tempat itu kotor, disumbat dengan perabot pemilik sebelumnya, mempunyai terlalu banyak dinding, dan tirai berat menyembunyikan cahaya dari tingkap menghadap selatan. "Saya tidak dapat menyelesaikan ruang kerana terdapat banyak crap di dalamnya."

>>

Tayangan Slaid Terbuka

Tetapi harganya betul, dan Ed, seorang jurugambar Inggeris, sudah mula mengetuk dinding di kepalanya. "Ia sangat murah, saya tetap berfikir bahawa harus ada cara untuk melakukannya!" dia cakap.

Jadi mereka membuka ruang, mengetuk dinding untuk membuat dapur makan di mana pernah ada dapur sempit dengan bilik mandi di sisi lain dinding. Pembina mereka menggali terowong di lantai untuk memindahkan bilik mandi dan bilik tandas berasingan ke bahagian lain apartmen. Mereka membawa arkitek Petra Marguc, yang mencadangkan mereka membuat tingkap dalaman antara bilik tidur utama dan dapur untuk membiarkan cahaya pada siang hari, dan mengetuk dinding untuk mewujudkan laluan untuk cahaya dan pengudaraan salib dari kedua-dua belah flat. Ia kini mempunyai dua bilik tidur yang luas dengan bilik yang luas untuk pasangan dan anak lelaki lima tahun mereka.

Muriel dan Ed telah menandatangani surat-surat sebelum mereka mendapati bahawa linoleum dan lapisan cat yang murah meliputi lantai asli asal abad ke-19 yang telah dipulihkan. Mereka melucutkan dekad kertas dinding dan melukis dinding putih, dan berhati-hati untuk menghormati butiran tempoh rata, termasuk perapian yang berfungsi dengan cermin asal dan butiran siling teruk.

Mereka menggunakan jubin lantai terracotta semulajadi di bilik mandi dan dapur, dan jubin loghat merah di dinding kedua-dua bilik. Mereka memasang dapur IKEA dalam warna kuning air supaya ia akan menyatu di latar belakang, dan dilengkapi dapur dengan brocante mencari seperti lampu penggantungan di atas meja dapur yang dijumpai untuk euro, meja dan kerusi bekas dan gambar vintaj pemain kriket dijumpai di London. "Di ruang kecil, saya fikir penting untuk tidak terlalu banyak perkara berlaku, " kata Muriel, seorang wartawan Perancis dengan ibu Inggeris. Beige dan merah diulangi di seluruh ruang, memberikannya perasaan yang harmoni. Aksen merah berselerak di seluruh rumah dengan cara yang mudah, dari permaidani ruang tamu ke teko. Di balkoni lama mereka, mawar merah mekar, walaupun di musim sejuk.

Selain dari dapur IKEA dan sofa moden, mereka lebih suka berbelanja di brocantes dan vide-grenier Paris, tetapi mereka terpesona dengan mencari kerusi kelab vintaj yang sesetengah jiwa berlepas telah ajaib di jalanan. "Ia berbau seperti Gitanes, " kata Muriel. "Ia mengambil masa yang lama untuk menyingkirkannya!"

>>

Tayangan Slaid Terbuka

- Blog Kristin Hohenadel dari rue Vieille du Temple, Paris, Perancis. Jika anda mempunyai idea untuk lawatan rumah Eropah, sila tulis kristinh @ apartmenttherapy. com

Tayangan Slaid Terbuka