lawatan rumah

Hana's Harmonious Live / Work Apartment

Anonim

Nama: Hana
Lokasi: Crown Heights - Brooklyn, New York

Sebagai pereka dalaman, selalu ada sedikit kecemasan bagaimana untuk menghiasi rumah saya. Suami saya dan saya baru-baru ini berpindah ke Crown Heights dari duplex Park Slope. Sebab utama yang kami cari untuk bergerak adalah kerana saya memulakan perniagaan saya dan merancang untuk bekerja dari rumah, seperti suami saya. Kami memerlukan sebuah rumah dengan bilik yang cukup untuk menempatkan kedua-dua ruang kerja kami. Pangsapuri Crown Heights kami adalah dua setengah tingkat bilik tidur coklat yang pertama dengan banyak butiran seni bina.

Kami memilih apartmen kerana ruang terang yang besar di belakang yang menghadap halaman kecil kami. Ia sangat ringan dan lapang yang saya tahu saya mahu menjadi studio saya, ia adalah bilik kegemaran saya di dalam rumah.

Ruang tamu adalah ruang kegemaran saya yang kedua, saya ingin menjadikan ruang berwarna-warni dan menyeronokkan. Saya mula dengan menggunakan salah satu tekstil pertama yang saya direka sebagai karya seni. Saya mempunyai dua tekstil kuning dan putih besar yang dibingkai, salah satunya dengan sisi terbalik menghadap ke luar. Setiap bahagian di rumah kami mempunyai semacam kepentingan dalam kehidupan kita. Saya seorang peminat Angela Adams dan ingin produknya di rumah saya, jadi saya gembira apabila kami membeli permaidani Betty di ruang kami. Beberapa keping dari rumah kami adalah dari perjalanan kami di Ethiopia, hadiah perkahwinan atau kepingan dari rumah ibu bapa kami.

Ruang makan adalah ruang yang paling mencabar untuk susun atur dan pelan. Ia mempunyai trim kayu di dinding dan siling dengan kabinet kaca sudut terbina dalam. Walaupun butiran ini menambah daya tarikan rumah, ia juga membuat ruang sangat redup. Bilik berada di tengah-tengah apartmen dan hanya mempunyai satu tingkap dan sejak rumah kami hanya beberapa kaki dari cahaya jiran kita tidak banyak. Ini digabungkan dengan kemasan gelap kayu trim menjadikannya bilik paling gelap di apartmen. Ia juga merupakan bilik terbesar di apartmen kerana ia mempunyai laluan untuk masuk kedua ke apartmen (yang jarang digunakan). Ini mewujudkan ruang besar yang janggal di sebelah meja makan kami yang sukar digunakan. Buat masa sekarang kami meletakkan sofa dan meja kopi kecil di ruang angkasa. Kami sering berputar orientasi meja makan kami setiap beberapa bulan, kami tidak boleh memutuskan mana yang lebih baik!

Terima kasih, Hana!

• Berminat untuk berkongsi rumah anda dengan Terapi Pangsapuri? Hubungi editor melalui Borang Penyerahan Panggilan Rumah & Rumah kami.