lawatan rumah

Rumah Farm Keluarga Cosy Hannah

Anonim

Nama: Hannah
Lokasi: Tupelo, Mississippi

Saya sangat bertuah untuk tinggal di rumah datuk nenek saya di tanah yang dulu menjadi ladang keluarga kami. Rumah saya adalah rumah 4-persegi yang ditukar oleh nenek saya, Rooney, dilahirkan. Kami tidak tahu usia yang sama, tetapi ia telah dibina sebelum tahun 1936 (tahun kelahiran Rooney.) Rumah kecil saya yang hijau sepenuhnya mengelilingi pagar piket putih dan terus di belakangnya adalah tasik keluarga kami. Legenda keluarga adalah bahawa datuk saya yang hebat adalah tukang pantul ketika daerah kami kering dan itulah sebabnya cara memandu adalah bulat walaupun selepas semua tahun ini.

Ia adalah rumah 2 bilik tidur, dengan ruang tamu, dapur, bilik dobi / almari, bilik mandi dan bilik yang sangat ganjil melalui bilik yang sekarang berfungsi sebagai ruang almari / pakaian saya. Rumah itu dibina sebelum penghawa dingin dan semua bilik disambungkan dengan satu sama lain dengan tingkap yang dipasang untuk angin silang optimum. Oleh itu, terdapat banyak pintu dan tingkap di rumah kecil ini.

Gaya saya cukup unik dalam keluarga saya. Kebanyakan keluarga saya lebih suka gaya hiasan rumah yang lebih tradisional, tetapi saya hanya suka WARNA! Satu gaya yang boleh didapati dalam keluarga saya adalah cinta barang-barang antik dan khazanah vintaj. Oleh itu, kebanyakan perabot saya adalah dari kedai-kedai antik, pasar lambak, dan kedai-kedai simpanan.

Selepas tamat pengajian dan bekerja di pejabat selama beberapa tahun saya menyertai Peace Corps dan ditempatkan di Mongolia. Dinding yang digantung di ruang tamu saya adalah salah satu kebanggaan dan kegembiraan saya. Ia adalah gerai Khazak tradisional (yurt) yang digantung di tangan yang bersulam tangan. Ia bertarikh tahun 1965. Ia telah digantung di setiap rumah atau apartmen yang saya tinggal sejak itu. Selepas Peace Corps saya berpindah ke New Orleans dan pergi ke sekolah menengah, jadi banyak seni di rumah saya adalah dari artis tempatan di NOLA.

Saya berpindah ke Tupelo untuk menjadi lebih dekat dengan keluarga saya. Selepas berada di luar selama lebih dari 6 tahun, saya mahu berkumpul semula dan hidup dengan lebih mudah. Nenek saya adalah tetangga sebelah saya dan paman dan sepupu saya tinggal di seberang tasik. Tidak perlu mengatakan kata-kata itu, "anda tidak boleh pulang lagi" tidak selalu benar!

Terima kasih, Hannah!

• Berminat untuk berkongsi rumah anda dengan Terapi Pangsapuri? Hubungi editor melalui Borang Penyerahan Panggilan Rumah & Rumah kami.