hartanah

Inilah Apa yang Berpikir Realtor Apabila Tanda "Untuk Dijual" Berjangka di Kejiranan mereka

Anonim

Anda tahu gerudi. Tanda "Dijual" muncul di kawasan kejiranan anda dan sebaik sahaja anda melihat rumah terbuka anda berada di sana. Kita tidak boleh tahan rasa ingin tahu, kan? Apakah rupa ruang, berapa banyak yang dijual? Apakah yang dimaksudkan untuk rumah kami dan apa yang boleh dijual selama satu hari?

Saya berada di sana dengan anda. Suami saya dan saya menghantui litar rumah terbuka di kawasan kejiranan kami di Victoria. Kadang-kadang kita menjauh dengan kes dengki rumah besar-besaran, tetapi kali-masa lain membuat kita yakin bahawa kita sedang berbuat baik dengan kerja yang sedang berjalan pada kita. Saya selalu merasakan sedikit pengsan, berjalan masuk dan membuat ceramah kecil dengan broker barang apabila saya mempunyai niat untuk membeli rumah.

Berbual dengan kawan-kawan dalam hartanah walaupun, saya pernah mendengarnya ok. Mereka semua tahu rumah terbuka menarik jiran yang baik. Dan sesungguhnya pelayar boleh berubah menjadi pembeli, kawan dan jiran saya Brent Logsdon memberitahu saya. Dia seorang broker barang yang telah menjual sejumlah rumah di kawasan kejiranan kami. "Kadang-kadang mereka fikir mereka pelayar, " kata Brent, "tetapi perkara seterusnya yang anda tahu mereka berada di telefon dengan pemberi pinjaman." Malah, kira-kira 10 peratus rumah dijual dari rumah terbuka, katanya.

Dengan kata lain, jangan risau.

Merasa bebas untuk meneruskan lawatan saya ke rumah orang lain, saya tertanya-tanya apa sebenarnya yang perlu kita cari. Untuk mengetahui, hanya masuk akal untuk meminta Brent. Lagipun, dia membuat hidupnya menghabiskan masa di rumah untuk dijual, jadi dilengkapi dengan semua pengalaman industri itu, apa yang dia lihat ketika datang ke rumah untuk dijual di lingkungan (dan kami)?

Brent cukup baik untuk membiarkan saya menandatangani bersama dengannya untuk beberapa rumah untuk dijual di kawasan kami, dan berfikir dengan lancar ketika kami berjalan. Inilah yang saya pelajari.

Rumah Terbuka Lebih Baik daripada Pinterest

Kita boleh menghidupkan idea-idea dekorasi pada Pinterest sepanjang hari, tetapi itu jauh dari mengetahui apa yang akan kelihatan seperti di rumah kita sendiri. Berjalan melalui rumah yang berkongsi tempoh masa dan / atau butiran seni bina dengan anda sendiri adalah seperti putaran hidup sebenar melalui papan Pinterest.

Katakan anda telah bermimpi melukis dinding anda biru gelap yang menyapu Pinterest (atau adakah ia benar-benar?) Tetapi anda tidak pasti bagaimana ia akan kelihatan di rumah anda, katanya. Saya suka dinding merah yang kita warisi di ruang tamu kita, tetapi apabila Brent berjalan ke rumah saya dengan susun atur, saiz, dan tarikh yang sama dengan dinding biru yang indah di ruang tamu, saya jatuh cinta. Satu-satunya perkara yang boleh membuat percubaan lebih baik adalah jika tingkap menghadapi arah yang sama seperti saya, tetapi masih. Anda tidak boleh masuk ke bilik di Pinterest.

A Refresh Moden dari Portland-Era Portland Home

Anda Belajar Apa yang TIDAK untuk Lakukan

Hindsight adalah 20/20 tentu saja, tetapi anda boleh mengelakkan membuat Keputusan Sangat Buruk yang sukar untuk dilihat apabila mereka berada di hadapan anda dengan lebih mudah dengan mengambil perhatian terhadap apa yang dilakukan oleh orang lain. Kami berjalan melalui satu rumah dengan konfigurasi bilik mandi yang sangat ingin tahu yang bermakna anda terpaksa membuka dua pintu untuk mencuci tangan anda selepas tandas. Siapa pun yang membuat keputusan itu mungkin mempunyai alasan yang sah atau cabaran rumah lama yang membuatnya nampak seperti idea yang baik pada masa itu, tetapi ia cukup jelas kepada kami apa idea yang mengerikan itu. Kami juga melihat pintu ke mana-mana yang kelihatannya tidak selamat, dan tingkat ketiga sepenuhnya ditubuhkan sebagai apartmen berasingan - tetapi tanpa akses luar atau berasingan, pada asasnya meninggalkannya tidak boleh digunakan sebagai pangsapuri atau sewa jangka pendek. Sekiranya anda memikirkan perubahan besar, katakan turun ke dinding atau menukar bilik tidur ke bilik mandi, rumah orang lain penuh dengan kisah peringatan yang boleh diingat ketika kami membuat keputusan yang besar.

Anda Dapatkan Semak Harga Reality

Kami meletakkan begitu banyak kasih sayang dan bekerja di rumah kami, mungkin kita mungkin cenderung untuk mengatasi nilai mereka dalam minda kita. Melawat rumah yang serupa dengan anda adalah cara terbaik untuk menyesuaikan jangkaan tersebut. Katakan semua perkara adalah sama di antara rumah anda dan orang yang anda lawati, kata Brent, tetapi anda telah bertarikh kaunter formica di dapur dan mereka mempunyai granit. Rumah mereka disenaraikan (dan kemudian dijual) pada harga yang lebih rendah daripada yang anda fikir akan diambil. Sepertinya anda mungkin memerlukan pemeriksaan realiti.

Rumah Bumi Cape, Modern Victorian Cape Town

Anda Cari Unicorn Tidak Ada

Pengambilalihan terakhir saya datang dari beberapa refleksi selepas fakta, dan perbualan dengan kawan. Sesiapa sahaja yang membaca Terapi Pangsapuri mungkin menghabiskan mencari rumah lain di internet, mudah untuk dirasai seperti rumah orang lain yang sempurna dan rumah kita sendiri jauh lebih pendek, kami bersetuju.

Kadang-kadang, saya telah belajar, manfaat terbesar dalam melihat rumah orang lain diingatkan bahawa setiap ruang menghadapi cabarannya. Selalunya ada kompromi. Malah tempat-tempat yang merangsang iri hati rumah - seperti rumah dengan bilik mandi, saya mesti mencuri bahawa saya pergi ke rumah terbuka untuk mengejar baru-baru ini - mempunyai kelemahan mereka. Mungkin pakaian yang diletakkan dengan canggung, dapur yang sempit, melambai di seberang jalan. Saya pergi ke rumah terbuka yang mengharapkan untuk mengingatkan diri saya dengan kuat bahawa umm, saya tidak boleh membeli sebuah rumah. Sebaliknya, saya berasa lebih baik tentang rumah kami yang lebih mudah diurus, walaupun ia tidak sempurna, mempunyai begitu banyak potensi - terutama dengan semua inspirasi yang saya dapati di rumah terbuka.

Baca lebih lanjut mengenai manfaat 'perumahan terbuka' di rumah-rumah palatial: Kenapa Anda Perlu Membeli Rumah Di Luar Bajet Anda (Betul!)