lawatan rumah

Juhi, Jayant dan Cantik Bangalore Aksh

Anonim

Nama: Juhi, Jayant dan Aksh Prabhu
Lokasi: Bangalore, India
Saiz: 1, 400 kaki persegi
Tahun Bertahan Dalam: 5 bulan
Apabila Juhi menghantar gambar rumah keluarganya yang telah diubah suai di Bangalore, meminta kami jika kami ingin memaparkannya sebagai lawatan rumah, kami melompat ke atasnya! Kami telah menemui rumah-rumah yang kami tampilkan dari India untuk menjadi sangat cantik dalam penggunaan warna yang terang dan ini tidak terkecuali. Warna merah jambu, blues cerah dan kuning asid menari di seluruh bantal dan langsir, dibina oleh perabot yang neutral dan garis-garis yang bersih. Unsur-unsur tradisional dari seluruh India bergaul dengan potongan-potongan moden untuk membuat rumah yang kelihatan ke masa depan tanpa melupakan budaya atau masa lalu.

Tayangan Slaid Terbuka

Walaupun Juhi menyifatkan rumah mereka sebagai "tidak mempunyai gaya tertentu, " kita perlu bersikap tidak setuju secara hormat. Dengan keseimbangan hebatnya yang baru dan lama, moden dan tradisional, Barat dan Timur, kami akan mempersembahkan gaya Exotic Moden ini. Pengubahsuaian yang baru-baru ini ke ruang - menyalakan pintu bilik tidur induk untuk menampung kawasan mandi tambahan; menukar bilik serbuk ke tandas untuk Aksh - menandakan aliran mudah ruang di rumah ini dan menggariskan perasaan ketenangan.

Satu bilik angin di sebelahnya, diikat bersama oleh skema warna biasa, nada kayu yang serupa dan "Jaali" fretwork, yang diilhamkan oleh skrin batu lengkung archtecture dan diinterpretasikan semula dalam kayu, yang timbul di kabinet di ruang makan, terperinci di tengah meja, kepala katil di bilik tamu dan pooja di balkoni. Aksesori, seperti topeng Sri Lanka yang berarak melintasi credenza, bantal sutera India yang, dengan burung kakak tua, dedaunan dan marigold, mengingatkan lukisan mini Mughal, dan panel bersulam, juga dari Rajasthan dan dibuat dari pakaian pengantin, bercakap dengan perjalanan keluarga.

Tayangan Slaid Terbuka

AT Tinjauan:

Gaya Saya / Kami: Tiada gaya tertentu.
Inspirasi: 'Jaali' (layar batu berlubang) dalam seni bina Rajasthani, yang memiliki banyak pengaruh Parsi.

Elemen kegemaran: Dinding ruang tamu berpakaian di jubin tanah liat buatan tangan. Kami menyusahkan sama ada kami mahu warna atau kertas dinding atau batu di sana. Dan pada suatu hari, saya dapati jubin-jubin ini (bersama beberapa jubin buatan tangan yang indah untuk dapur kami) di kedai jubin tempatan dan tahu ini.

Cabaran Terbesar: Mendapatkan tandas yang lebih besar untuk bilik kami. Susun atur yang akhirnya kami selesaikan memberi saya beberapa ruang almari bonus juga. Mendapatkan paip tambahan dan saliran tambahan untuk kawasan mandi tambahan, tanpa memberi kesan kepada pangsapuri di bawah kita, memanggil banyak perancangan dan membujuk pembina.

Apa Katakanlah Rakan-Rakan: Mereka yang biasa dengan kerja saya mengatakan rumah itu 'sepenuhnya Juhi'. Jiran-jiran kita (dengan susun atur rumah hampir sama) menganggap rumah kita kelihatan lebih luas. Kanak-kanak suka bilik Aksh.


Biggest Embarrassment: Sebuah kabinet penyimpanan yang dimaksudkan untuk di sebelah peti sejuk tidak sesuai di dapur, dan kami sebenarnya memindahkannya ke ruang tamu kami! Anda dapat melihatnya diletakkan di sebelah pintu balkoni di ruang tamu dan kami menggunakannya untuk menampung makanan ringan kami.

Proudest DIY: Tiada. Kami mendapat kontraktor untuk melaksanakan bahagian dalaman.

Ketenangan terbesar: tandas kami. Kami melepaskan semua jubin, membuang kelengkapan kebersihan yang disediakan oleh pembina dan membina semula semua tandas dari awal.

Tayangan Slaid Terbuka

Sumber:

Masuk : Bingkai cermin dari bazar kerajinan di Delhi; Buddha dari perjalanan ke Dubai; Ganesha, Tuhan India yang baru, yang baru bertuah, diukir dari kulit kelapa.

Bilik Makan : Kerusi dari kedai perabot di Dubai; Jadual yang dibuat kepada spesifikasi oleh tukang kayu saya; Panel fabrik dari Jaisalmer, Rajasthan.

Ruang Tamu : Kerusi sofa dan kulit - Dubai; Konsol TV, kes buku dan unit kutleri - dibuat oleh tukang kayu saya; Kusyen sutera dan langsir dengan cetakan terinspirasi dari lukisan mini Mughal

Bilik tidur: Katil kami dari Dubai, katil di bilik tetamu dibuat secara tempatan; Berdiri malam, belajar, rak buku, almari yang dibuat oleh tukang kayu saya.

Lampu : lampu Adithya, Bangalore; Lampu di bilik Aksh dari Ikea. Lampu di meja di bilik tamu direka oleh kakak Juhi, Swati, yang baru melancarkan aksesori rumah.

(Terima kasih Juhi, Jayant dan Aksh!)

Tayangan Slaid Terbuka

Gambar oleh Juhi Prabnu

Dan semak arkib kami lawatan rumah masa lalu ATLA DI SINI

Kami mempunyai sambutan hebat kepada Borang Penyerahan Rumah Terapi Rumah Therapy kami. Walaupun kami akan bekerjasama dengan pemilik rumah di rumah kegemaran kami untuk menampilkan lawatan penuh, kami juga akan berkongsi yang terbaik seperti Panggilan Dewan - lawatan singkat dari rumah pembaca. Hantar rumah anda di sini.

Tayangan Slaid Terbuka