lawatan rumah

Hidup Besar di Bas Sekolah Kecil

Anonim

Jika sesiapa mempunyai pandangan tentang berkongsi ruang kecil dengan orang lain (dan haiwan peliharaan), itu mesti menjadi Julie dan Andrew, yang telah (berjaya) tinggal bersama dalam bas sekolah Blue Bird selama setahun. Mereka dengan senang hati membiarkan kita berkongsi rumah mereka yang sangat kecil namun bergaya di dalam rumah pelancongan, dan mereka juga berkongsi beberapa rahsia mereka untuk hidup harmoni di ruang kecil yang dikongsi. Sama ada anda kini berkongsi ruang kecil, berfikir tentang berkongsi ruang kecil atau tidak akan berkongsi ruang kecil dalam apa jua keadaan, jawapan mereka adalah bermaklumat dan menghiburkan.

Adakah ini rumah terkecil yang pernah anda tinggalkan?

Julie: Pasti. Sebelum tinggal di dalam bas, sebahagian besar pangsapuri kami jatuh dalam lingkungan 500-1, 000 kaki persegi. Kami fikir 500 kaki adalah ketat (ha!), Tetapi sekali lagi, kami telah memerah dalam banyak perabot dan instrumen tanpa banyak memikirkan fungsi. Apabila kami berpindah ke dalam bas, kami benar-benar harus mempertimbangkan bagaimana ruang berfungsi dengan baik, jika tidak, kami akan kehilangan minda sekarang.

Adakah ini rumah terkecil yang pernah anda kongsi dengan seseorang?

Julie: Oh yeah. Kami mempunyai dua manusia, seekor anjing dan kucing yang secara misteri semua hidup bersama di sini cukup harmoni. Ia membantu semua orang mempunyai ruang mereka sendiri, tetapi dieksploitasi.

Bagaimana dan kapan anda mula mempertimbangkan berkongsi ruang orang kecil ini - dan yang ideanya?

Julie: Andrew dan saya masih tinggal di pusat bandar Chicago pada tahun 2012, bekerja sepenuh masa, serta berusaha untuk membuat masa untuk bertajuk dan menunjukkan, dan kami semakin terbakar. Ia adalah sekitar ketika itu yang saya ingat menjadi menyedari pergerakan rumah kecil untuk pertama kalinya, dan memikirkan betapa sejuknya ia akan mempunyai sedikit ruang kewangan yang menggeliat dalam kehidupan kita. Saya mencadangkan idea (masih sangat umum) kepada Andrew, hanya untuk melihat bagaimana perasaannya, dan saya mendapat suam-suam kuku yang cantik.

Beberapa tahun kemudian, kami ditekan ke titik keputusan dengan sewa tiba-tiba kami yang tidak dapat dibeli, jadi kami memutuskan untuk menggunakan simpanan kami dan hanya pergi untuk itu. Saya tidak pernah bimbang tentang Andrew dan saya dalam ruang yang kecil ini. Kami telah melalui banyak bersama, dan sentiasa keluar dengan lebih kuat. Saya percaya kepadanya dengan kehidupan saya. Saya tidak pernah melakukan sesuatu seperti ini dengan seseorang yang saya rasa kurang daripada bintang, tetapi Andrew adalah orang yang mudah dicintai.


"Ambil masa yang berasingan setiap kali anda merasakan anda memerlukannya (dan pelajari bagaimana mengenali apa yang dirasakan pada masa itu)." - Julie


Apakah rahsia yang harmoni dengan berkongsi ruang kecil dengan seseorang?

Julie: Ambil masa yang berasingan setiap kali anda merasakan anda memerlukannya (dan pelajari bagaimana mengenali apa yang dirasakan pada masa itu). Melabur dalam penjagaan diri. Ia bertimbang rasa kepada orang-orang di sekeliling anda untuk cuba menjadi diri anda yang terbaik, dan anda tidak boleh melakukannya jika bateri anda lemah.

Apa yang terbaik untuk berkongsi ruang kecil dengan orang lain?

Julie: Saya tidak pernah merasa begitu terikat kepada orang lain. Andrew dan saya selalu tahu apa yang sedang berlaku antara satu sama lain, dan kami telah berkembang banyak dalam perkahwinan kami sebagai satu keperluan. Anda harus berada di atas komunikasi dalam mana-mana perkahwinan, tetapi di tempat-tempat dekat ini, lebih penting lagi.

Andrew: 1) Menjadi sangat dekat dengan sahabat anda 2) Merokok semua bau bersama-sama 3) Anda mempunyai sedikit tempat untuk kehilangan kekunci anda (sebagai bonus tambahan, anda mendapat rakan kongsi wajib wajib!) 4) Mengurangkan perbelanjaan hidup + kecekapan 5) Ice Cream

Lihat rumah mereka yang dikongsi bersama → Julie dan Andrew Cozy Home di Blue School School Bus

Perkara yang paling teruk?

Julie: Ironinya, ikatan itu. Sekiranya salah seorang daripada kita mengalami hari yang buruk atau keadaan rusak, tidak mungkin orang lain merasa tidak terjejas.

Andrew: Kesesakan lalu lintas. Dengan seekor anjing, seekor kucing, dan dua manusia, lorong sempit boleh menjadi sukar untuk menavigasi, terutamanya apabila semua orang berlari lewat (melihat kepada anda Mr Butters).

Adakah terdapat apa-apa yang mengejutkan anda tentang tinggal di ruang kecil dengan orang lain?

Julie: Minggu-minggu yang membawa kepada tarikh pemindahan kami penuh dengan malam-malam di mana saya duduk di atas katil, panik di mana saya akan menyimpan perkara-perkara tertentu ("OMG, di manakah keyboard saya akan pergi? kesilapan besar !! "), tetapi dengan jujur, kami merancang bahagian yang begitu baik sehingga kami belum kehabisan ruang (mengetuk kayu).


"Cuba tinggal di ruang kecil sekurang-kurangnya seminggu sebelum anda berkomitmen untuk hidup dalam jangka panjang. Anda tahu, kerana pengalaman adalah guru dan barangan." - Andrew


Adakah anda akan berpindah ke ruang kecil lagi? Atau adakah anda bersedia bergerak dan menghulurkan?

Julie: Kami telah bercakap sedikit tentang ini, dan saya fikir bahawa dalam beberapa tahun kami mungkin akan mendapat sebuah pondok kecil (sekitar 1, 000 kaki persegi) supaya kita boleh memulakan sebuah keluarga. Tiada apa-apa yang besar, selepas tinggal di dalam bas, kebanyakan perkara berasa besar.

Nasihat apa yang anda ada kepada sesiapa yang mempertimbangkan untuk bergerak ke ruang kecil?

Julie: Jujurlah dengan diri sendiri tentang berapa banyak ruang yang anda perlukan, dan apa yang anda mahu ambil bahagian. Hidup di dalam ruang kecil tidak dapat bertahan lama jika anda sengsara dua bulan.

Andrew: Cuba tinggal di ruang kecil sekurang-kurangnya seminggu sebelum anda komited untuk hidup dalam jangka panjang. Anda tahu, kerana pengalaman adalah guru dan barangan.

Adakah anda mempunyai tip reka bentuk untuk orang yang ingin beralih ke ruang kecil / kecil?

Julie: Rumah-rumah kecil terbaik yang saya lihat adalah orang-orang yang benar-benar bersandar kepada estetika unik pemiliknya. Ketika pertama kali kami masuk, saya telah merancang ruang yang lebih neutral, tetapi setelah tinggal di sini setahun, saya telah menyuntikkan lebih banyak warna dan menarik ke dalam reka bentuk kami. Ia menjadikan ruang itu merasa sangat baik, yang penting kerana segala-galanya berada dalam barisan penglihatan saya dari kebanyakan kawasan bas. Pendek kata: awak buat awak.

Lihat rumah mereka yang dikongsi bersama → Julie dan Andrew Cozy Home di Blue School School Bus


Terima kasih Julie dan Andrew!

Paparan rumah bas mereka telah berubah sedikit sejak mereka mula bergerak; seperti yang anda boleh bayangkan, tinggal di rumah 200 kaki persegi selama setahun boleh mengajar anda banyak pelajaran mengenai reka bentuk dan hiasan. Mereka telah membuat beberapa peningkatan visual dan berfungsi (yang boleh anda lihat di blog mereka) dan Julie kini menawarkan konsultasi reka bentuk untuk penjaga kecil lain (Untuk mengemukakan permintaan atau mendapatkan maklumat harga, anda boleh menghantar e-melnya)! Anda juga boleh mengikuti mereka di Instagram, Facebook dan Twitter.

Lebih banyak siaran dalam Snapshot Perkongsian Ruang Kecil

Anda berada di jawatan pertama siri ini.

Bagaimana Pasangan Ini Membuat Kerja Studio Square Square 325