lawatan rumah

NY House Tour: Anna's Old-and-New New Victorian

Anonim

Nama: Anna

Lokasi: Newburgh, NY

Saiz: 2000 kaki persegi (rumah batu bata, dibina pada tahun 1880-an)

Tahun tinggal di: 2

Anna of Door Sixteen telah bersetuju untuk membuka rumahnya kepada kami, 'sebelum' gambar dan semua.

Klik di bawah untuk tayangan gambar & wawancara

Anna berkata, Suami saya Evan dan saya berpindah ke City of Newburgh kira-kira dua tahun yang lalu. Newburgh adalah kira-kira 60 batu di utara Manhattan, di tebing barat Sungai Hudson. Kami sebelum ini telah menghabiskan setahun menyewa sebuah rumah di seberang sungai dengan trendier (dan lebih mahal) Beacon, dan sebelum itu, kami berada di (walaupun pricer masih) Brooklyn. Pada mulanya rancangan kami adalah untuk membeli sebuah rumah di Beacon, tetapi kewangan dan keinginan untuk hidup dalam suasana urban yang lebih banyak, seni bina merangsang mendorong kami ke Newburgh. Saya bekerja sebagai pereka sampul buku, jadi saya perlu berulang-alik ke Manhattan setiap hari. Evan juga mengembara - kami mengambil feri melintasi sungai setiap pagi ke Beacon, dan kemudian mengambil kereta api Metro Utara ke Grand Central. Ia adalah perjalanan yang paling santai yang pernah saya alami!

Ia hanya semata-mata masa depan sebelum New York yang lain yang telah berharga membeli di bandar mengetahui Newburgh dan membuat perjalanan ke sungai, tetapi buat masa ini Newburgh masih menjadi permata yang belum ditemui. Perumahan di sini adalah agak murah, dan kami mempunyai salah satu daerah bersejarah terbesar di Negeri New York. Ya, Newburgh mempunyai masalahnya, dan itu pasti penyesuaian (terutama ketika menyadari betapa kita merindukan pilihan masakan Brooklyn!), Tetapi kami menyukainya di sini. Rumah kami telah menjadi ahli keluarga kami, dan rakan-rakan dan jiran-jiran kami di sini sangat mengagumkan.

Gaya saya / kami: moden Scandinavia; abad pertengahan moden; campuran lama dan baru

Inspirasi untuk rumah saya: Saya secara tidak sengaja diilhamkan oleh rumah itu sendiri. Ia berumur 120 tahun dan masih berdiri teguh walaupun mengalami pengabaian, jadi saya fikir ia mesti tahu sesuatu tentang kehidupan yang baik! Walaupun menjadi seorang yang modernis, saya cuba menghormati tulang-tulang Victoria rumah sebanyak mungkin sementara masih kekal dengan gaya saya sendiri. Saya menikmati batasan seni bina rumah yang dikenakan, dan ia menyeronokkan untuk melihat perbezaan antara benar-benar tua, jenis lama, dan jenama baru di seluruh tempat. The Living Etc majalah Inggeris dipenuhi dengan contoh rumah berturut-turut Victoria yang diduduki oleh para ahli moden, dan saya teruja apabila ada isu baru.

Elemen kegemaran: Daripada perkara yang saya bawa ke rumah, saya akan memberikan respons yang tidak popular di sini dan mengatakan dinding putih. Saya mengambil masa yang lama untuk memilih warna putih yang betul, dan akhirnya pilihan (BM Moonlight White) adalah yang paling hampir menyerupai warna dinding baru kami yang direplikasi. Melangkah putih bukanlah suatu keingkaran, ia adalah satu keputusan yang sedar. Warna berubah dengan matahari sepanjang hari, dan ia berfungsi untuk melengkapkan warna lain yang saya bawa ke dalam rumah - termasuk kulit putih yang lain. Rumah itu dicat pelbagai warna kuning, kuning mawar, coklat, hijau hutan, dan biru ketika kami membelinya. Saya fikir ia bernafas lega sekarang! Saya juga tidak berasa malu kerana memahat kayu. Sungguh lucu bagaimana acuan yang dicat adalah norma di Eropah, tetapi di AS ia hampir dianggap sebagai dosa manusia untuk melukis kayu.

Cabaran terbesar dalam merancang rumah saya: Secara senibina, cabaran terbesar telah berurusan dengan perapian di hampir setiap bilik, serta mempunyai banyak pintu, tingkap, dan cetakan tebal di seluruh rumah. Terdapat sedikit ruang expanse ruang dinding yang tidak terganggu, jadi penempatan perabot boleh menjadi rumit. Secara praktiknya, kekangan kami (kecil) dan kekangan masa (besar) telah menjadi sangat mencabar. Kami sentiasa perlu memberi keutamaan (dan mengutamakan semula!) Dan sentiasa bergelut untuk tidak berasa terkejut dengan senarai besar perkara yang masih boleh dilakukan di dalam rumah.

Apa kata kawan-kawan tentang rumah saya: Setelah berpindah ke Newburgh dari Brooklyn, saya rasa kebanyakan kawan saya terkejut melihat saya tinggal di HOUSE (!) ... dengan pemandangan Sungai Hudson, tidak kurang. Hartanah di Newburgh sangat murah, walaupun ia menjadi bandar bandar dalam jarak perjalanan Manhattan. Selain itu, saya cukup yakin rakan-rakan saya berasa selesa di rumah saya. Saya tidak mahu sesiapa berasa seperti mereka tidak dapat menyentuh apa-apa di dalam rumah, jadi diharapkan getaran umum adalah kasual dan tenang.

Yang paling memalukan di rumah saya: Kami mempunyai dua bilik mandi di rumah, dan salah seorang daripada mereka benar-benar terbakar sekarang ketika ia menjalani pengubahsuaian. Bilik itu tidak memalukan saya kerana ia sekurang-kurangnya dalam proses, tetapi bilik mandi LAIN. Ia adalah bilik mandi tambahan yang kurang "diubahsuai" oleh DIYer yang tidak mahir sekitar 10 tahun yang lalu, dan ia amat mengerikan. Ia juga satu-satunya bilik mandi yang berfungsi di dalam rumah, dan saya selalu merasa agak malu apabila tetamu menggunakannya. Kami akan mengulanginya sebaik sahaja bilik mandi yang lain selesai, tetapi buat masa ini ia benar-benar menjadi mata.

Proudest DIY: Kami membeli rumah kami sebagai tukang fixer, jadi hanya segalanya di dalamnya telah disentuh oleh tangan DIY! Dapur adalah urusan yang cukup besar untuk kami. Apabila kami membeli rumah, dapur kelihatan seperti sebahagian daripada depot bas yang terbengkalai. Segala-galanya di dalamnya membusuk dan membusuk dan benar-benar tidak selamat. Kami berjaya mengubahsuainya ke bahagian atas ke bawah tanpa memusnahkan mana-mana aspek asal rumah dan dengan anggaran yang sangat kecil. Sekarang ini salah satu bahagian kegemaran saya di rumah. Ia berfungsi, terang, dan sama sekali tidak bersahaja.

Kebahagiaan terbesar mengenai rumah saya: Pada 2000 kaki persegi, saya rasa rumah itu sendiri adalah kepuasan yang cukup besar - bukan dari segi kos rumah, tetapi dalam jumlah ruang yang diberikan kepada dua orang dan 10 -pound anjing. Saya tahu bahawa trend kehidupan Amerika yang besar masih mendefinisikan rumah saya sebagai "kecil", tetapi bagi saya, ia berasa sangat besar. Ia luar biasa kepada saya bahawa masih terdapat satu lagi bilik di bahagian belakang rumah yang tidak digunakan (kami belum mengubahnya lagi - itu semua mengupas cat dan tidak mempunyai haba). Saya dibesarkan di sebuah rumah kecil, dan kemudian mempunyai beberapa pangsapuri kecil Brooklyn. 2000 kaki persegi adalah rumah kepada saya!

Nasihat terbaik yang diberikan atau diterima: Saya tidak bersetuju dengan pendekatan "jualan semula" untuk pengubahsuaian rumah. Membeli rumah adalah proses emosi yang luar biasa, dan hubungan yang telah saya bina dengan rumah saya sejak dua tahun yang lalu adalah sengit. Saya tidak akan pernah memilih bahan countertop tertentu atau membuat perubahan struktur berdasarkan persepsi yang mengelilingi nilai kewangan yang mungkin menambah rumah. Nilai harta anda kurang penting daripada apa yang sebenarnya anda rasakan di rumah anda, dan saya tidak akan membenarkan persekitaran saya ditakrifkan dengan tanggapan yang mereka dapat suatu hari nanti di penghuni seterusnya rumah saya. Ini juga merupakan sebahagian daripada sebab mengapa saya tidak dapat melihat diri saya membeli sebuah rumah yang sudah diubahsuai kepada rasa orang lain. Saya mahukan seorang pembetulkan-atas! Melihat sesuatu yang anda tidak suka menduduki ruang peribadi anda setiap hari tidak sihat.

Juga, jangan takut IKEA. Gunakan piawaian yang sama dengan perabot mereka seperti yang anda kehendaki kepada orang lain, dan anda akan baik-baik saja. Meja makan $ 300 dari IKEA tidak kurang daripada unit penyimpanan Eames $ 3000, dan tidak ada yang salah dengan meletakkannya di dalam bilik yang sama! Jika ia direka bentuk dengan baik dan dibina dengan baik, teruskan. Jangan bimbang tentang label.

Sumber impian untuk barang-barang: Saya sentiasa mencari skor yang hebat, sama ada di jalan atau di kedai antik atau di outlet DWR. "Sumber mimpi" saya tidak ada kena mengena dengan wang, sebenarnya, lebih banyak tentang mencari perkara yang betul pada masa yang tepat. Saya fikir fantasi berkaitan rumah saya yang terbesar melibatkan mencari tukang kayu yang akan membaik pulih semua tingkap kami (mereka asal ke rumah, dan kami tidak mahu menggantikannya) pada harga yang berpatutan, dan melemparkan teras depan baru dan taman indah yang indah pada masa yang sama. Oh, dan gantikan batu bata kami dan barisan cerobong. Dan kemudian beritahu kami dia mempunyai kerusi lounge Eames yang dipakai dengan sempurna di ruangan bawah tanahnya yang hanya mengambil ruang, dan adakah kami akan mengambilnya dari tangannya? Ya, lelaki itu. Dia sumber impian saya!

Sumber:

Peralatan:
- peti sejuk: LG
- Julat: Siemens / Bosch

Perkakasan:
- keran dapur: IKEA
- semua perkakasan lain adalah asal untuk rumah

Perabot:
lorong depan:
- vintaj Florence Knoll credenza (dengan papak marmar yang baru)
- kerusi Eames vintaj

ruang tamu:
- Sofa bungkusan dari DWR
- kerusi berlengan vintaj Denmark dan meja kopi
- gerai bar Arthur Umanoff vintage
- Kabinet TV Thomas O'Brien
- najis Arne Jacobsen vintaj
- meja sampingan buatan sendiri (diperbuat daripada dulang kayu jati dan bangku besi)

ruang makan:
- meja makan dari IKEA
- pakaian (digunakan sebagai papan kaki) dari IKEA
- Unit penyimpanan Eames
- Kerusi Eames vintage
- Elfa di dinding

dapur:
- kabinet dan rak dari IKEA

bilik tidur:
- katil, rak, dan bagasi dari IKEA
- kerusi Eames vintaj

pejabat:
- Meja meja vintage dengan kaki IKEA
- Kabinet logam IKEA
- Kerusi Eames vintage
- Rak IKEA

bilik persalinan:
- gergasi Heywood-Wakefield vintaj
- Almari pakaian IKEA
- kerusi Eames vintaj

Aksesori:
- Raket kot: Eames Hang-It-All
- Kalender dinding: Stendig oleh Massimo Vignelli
- nombor rumah oren: Erik Spiekermann untuk DWR
- Bantal kecil di kerusi: kain Ray Eames oleh Maharam
- bantal besar di sofa: antropologi
- Bantal besar di atas katil: IKEA
- lengan kulit domba: IKEA
- kertas dinding di dalam rias: Orla Kiely
- kebanyakan "aksesori" lain adalah Dansk vintage, penemuan jalanan, atau dari IKEA

Pencahayaan:
lorong depan:
- lampu siling dari IKEA

ruang tamu:
- Lampu lantai dari West Elm
- lampu meja jati vintaj (dengan naungan dari IKEA)

ruang makan:
- lampu siling oleh Mibo
- kaca kaca dari IKEA

pejabat:
- lampu siling dari CB2
- lampu lantai anglepoise vintaj

bilik persalinan:
- lampu siling dari IKEA

Cat:
- Potong di seluruh: BM Simply White
- dinding sepanjang (kecuali dapur): BM Moonlight White
- dinding dapur: BM Sea Foam
- pintu poket, tangga, sisipan perapian: BM Toucan Black

Lantai:
- lantai dapur Armstrong VCT di Black Classic
- semua lantai kayu adalah asal kepada rumah

Rugs dan Permaidani:
- Ruang tamu dan permaidani lorong adalah dari IKEA

Ubin dan Batu:
- semua jubin dan batu adalah asal kepada rumah

Rawatan Tingkap:
- Pelbagai linen linen buatan sendiri, tidak ada yang mewah!

Katil:
- Bingkai dan tilam IKEA
- Selimut duvet oleh Dwell Studio

Artwork:
Ada banyak karya seni di rumah, dan kebanyakannya tidak ditunjukkan dalam foto-foto ini. Saya berasal dari keluarga pelbagai artis dan pereka - saya cuba untuk memutar apa yang dipamerkan untuk menjadikannya menjadi muzium seni Dorfman.

lorong depan:
- poster oleh Elisabeth Dunker (kiri) dan Robert Dorfman (kakek saya)

ruang tamu:
- Monoprint di atas perapian oleh Joan Busing (ibu saudara saya)
- ilustrasi burung oleh Matte Stephens

ruang makan:
- lukisan di bawah rak buku oleh Yellena
- Poster Smith di atas perapian (saya enggan memanggil apa sahaja yang saya beli ketika ia baru "vintage"!)
- mencetak di atas rocker oleh J. Otto Siebold

dapur:
- Marimekko cetak di atas perapian (sebenarnya tuala teh)
- Cetakan kecil Gocco di sudut oleh Yellena

lorong tingkat atas:
- lukisan oleh Kristina Norgaard (ibu saya)

bilik tidur:
- Lukisan kecil oleh Yellena
- cetak di atas perapian oleh Alexander Girard

pejabat:
- "Rumpai Thing" ilustrasi oleh Jock
- kolaj di atas perapian oleh Bruce Dorfman (bapa saya)

Lain-lain:
Bruno, anjing saya, adalah bungkusan kasih sayang dan kelipatan dan kebesaran umum yang berusia 5 tahun. Dia adalah campuran Chihuahua dan Bichon Frize yang berambut panjang.

Adakah anda mempunyai idea untuk lawatan rumah? Beritahu saya!

Untuk semua Rumah Lawatan, klik di sini!