hartanah

The One Thing di Closet Anda Anda Sekiranya Hanya Tinggalkan Hak Sekarang

Anonim

Apabila saya membuat keputusan untuk memindahkan bulan lepas, saya membuat perdamaian dengan fakta bahawa, selama berminggu-minggu, hidup saya dan isinya akan berasa seperti The Upside Down dari "Perkara yang Tidak dikenali." Buku yang biasanya saya akses kepada akan disusun ke dalam kotak kadbod. Mug dan pinggan akan dibalut dengan teliti di akhbar dan saya sama ada menggunakan plat kertas dan cawan plastik atau takeout. Pakaian akan dilipat dan saya tidak akan mempunyai apa-apa untuk dipakai untuk bekerja kecuali sepasang seluar jeans dan tiga butang baju. Pembungkusan adalah melampau secara emosi dan fizikal, tetapi saya fikir bahawa jika saya melakukannya dengan cara yang betul, membongkar tidak seharusnya lebih teruk.

Spoiler: Pembongkaran adalah jauh lebih teruk. Pembungkusan bermula dengan lancar. Barang-barang suami saya dan suami saya telah dibungkus dan dilabel, dan sejak kita mempunyai lebih sebulan untuk menyerahkan seluruh kehidupan kita ke dalam 50 kotak kadbod, saya fikir, "Kali ini kita melakukannya dengan betul."

Tapi kali ini- seperti semua yang lain saya telah bergerak- Saya tidak melakukannya dengan betul.

Masalahnya adalah bahawa saya sentiasa membungkus kotak (atau kotak) barangan yang tidak dimiliki di mana-mana sahaja. Sesetengah jika saya perlukan, sesetengahnya saya tidak pasti. Ia adalah gabungan keperluan dan, sampah juga. Anda tahu kotak itu, ia adalah yang memegang setem pos, segelintir Band-Aids, resipi yang dipetik daripada majalah memasak, kad hari jadi, kit jahit anda, kad kredit yang masih perlu anda aktifkan, perhiasan pohon semata-mata Krismas . Ini semua barangan yang anda mungkin ada dalam laci sampah anda; Perkara-perkara yang membuat anda berfikir, "Saya akan berurusan dengan perkara-perkara itu kemudian."

Tetapi pelajaran di sini? Anda tidak akan berurusan dengan kotak kemudian. Anda akan lulus dengan kotak itu setiap pagi dan malam dan berasa kecemasan sehingga anda menyembunyikan kotak dan berpura-pura tidak wujud. Kotak itu terletak di garaj, almari, atau di bawah katil anda mengumpul habuk sehingga keesokan harinya anda perlu bergerak.

Tetapi! Saya boleh menghalang mimpi ngeri ini sepenuhnya daripada berlaku.

Pasti, jawapan yang jelas adalah bahawa saya perlu menjadi lebih teratur dalam kehidupan seharian saya! Tetapi sejak hidupnya tidak kemas dan tidak sempurna, saya harus bersikap jujur ​​dan sopan dengan diri saya sendiri: Saya tidak akan berurusan dengan kandungan kotak ini kemudian dan saya mungkin tidak akan menggunakan apa-apa di dalam kotak kemudian, sama ada.

Jadi pada masa akan datang, bukannya membungkus kotak ini dan menamatkan kotak, saya akan mendermakan atau membuang seberapa banyak yang saya dapat supaya kotak itu tidak wujud . Jika saya tidak fikir saya akan menggunakan apa yang biasanya saya masukkan ke dalam kotak ini dalam tempoh enam bulan akan datang, jauhnya. (Saya melakukan ini dengan kotak bergerak semasa-walaupun selepas saya berpindah-dan ia berasa begitu baik!)

Dan jika saya berakhir dengan koleksi barang-barang yang tidak sesuai (sekali lagi, kerana hidup tidak sempurna), bukannya menandakan kotak "Ruang Hidup" atau "Bilik Tidur", saya akan menyenaraikan setiap item di dalam kotak itu sendiri. Nampaknya membosankan (itu adalah, mari kita menjadi nyata), tetapi sekurang-kurangnya pada masa berikutnya saya membongkar, saya akan mempunyai rasa yang lebih baik tentang apa yang perlu dilakukan dengan barang barang itu. Melakukan inventori sebelum bergerak akan menjimatkan masa saya, dan membolehkan saya membuat persiapan lebih awal dan merancang untuk membeli perabot dengan lebih banyak ruang simpanan (seperti tempat tidur ini!). Sama ada cara, akan ada perbezaan yang signifikan apabila membongkar-hantu yang tidak teratur saya tidak akan mengikut saya dari tempat lama saya, dan akhirnya saya akan berasa seperti ruang baru saya sebenarnya kosong.