lawatan rumah

Gaya Indah yang Diadun Savannah

Anonim

Nama: Savannah, Mike, Finn kucing dan Nori lembu Pit yang berkaki tiga
Lokasi: Verdun, Montreal, Quebec, Kanada

Pangsapuri kami terletak di tingkat bawah triplek dalam kejiranan Verdun yang sentiasa berubah. Kami mungkin melawat sekitar 30 pangsapuri di kawasan itu sebelum jatuh cinta dengan yang satu ini. Kami sedang mencari tempat yang cukup luas kerana kami berdua bekerja dari rumah dan akan menghabiskan sebahagian besar masa kami di ruang angkasa. Kami juga ingin mencari tempat dengan latar belakang kecil untuk anak kami yang baru menerima pakai Nori untuk berlari. Bangunan ini mempunyai semua itu, ditambah dengan lantai kayu asli, kayu yang tidak dicat dan banyak watak sejarah.

Ketika kami masuk, tempat itu agak bencana. Kerana kita tahu kita ingin menyelesaikannya di sini untuk beberapa tahun akan datang, kita lebih banyak bekerja daripada biasanya. Mike menghabiskan hari-hari mencengkam semua retakan di dinding dan siling dan menukar semua lekapan cahaya. Apartmen itu agak bertentangan dengan konsep terbuka sehingga kami memutuskan untuk mengeluarkan semua pintu kecuali yang ke bilik tidur kami (dan bilik mandi tentu saja) untuk membuat ruang merasa lebih terbuka. Kami melukis setiap dinding serta kabinet dapur. Kami juga menambah perkakasan ke dapur kerana tidak ada apa-apa ketika kami sampai di sini.

Perkara-perkara yang paling kami banggakan di rumah kami adalah keping perabot yang kami bangunkan (okay Mike melakukan sebahagian besar bangunan tetapi saya membantu!). Meja makan kami, dinding rak buku dan meja kopi dibina dari awal menggunakan kayu yang murah.

Saya juga gembira kerana kami berjaya mewujudkan sedikit ruang yang dikhaskan untuk perkara yang kami sayangi. Dinding buku, sudut rekod, dan dinding untuk memaparkan fotografi saya membuat ruang tamu terasa seperti galeri dari perkara kegemaran kita.

Mencampurkan kedua-dua gaya kami adalah satu cabaran kerana saya bersandar lebih ke arah estetika Scandinavian yang bersih dan moden dan Mike lebih suka potongan antik dengan banyak sejarah di belakangnya. Saya fikir selepas berkompromi, kami berjaya menggabungkan citarasa kami yang berbeza di setiap bilik.

Terima kasih, Savannah!

• Berminat untuk berkongsi rumah anda dengan Terapi Pangsapuri? Hubungi editor melalui Borang Penyerahan Panggilan Rumah & Rumah kami.

Therapy Apartment menyokong pembaca kami dengan cadangan produk yang dipilih dengan teliti untuk memperbaiki kehidupan di rumah. Anda menyokong kami melalui pautan yang dipilih secara bebas, yang kebanyakannya mendapat komisyen.