lawatan rumah

Retreat "Basu" Topaz

Anonim

Nama: Topaz
Lokasi: Downtown Wheaton, Illinois

Saya bekerja sebagai Pengarah Seni di kawasan Chicagoland dan kira-kira dua bulan yang lalu berpindah ke tempat yang cantik dan setengah bawah tanah. Dengan gaya salah seorang penulis kegemaran saya, LM Montgomery, saya suka menamakan rumah saya. Walau bagaimanapun, secara tepat menamakan rumah yang sebahagiannya di bawah tanah ternyata menjadi lebih sukar daripada yang diharapkan. Selepas banyak carian perkataan dan penemuan sinonim yang agak menyedihkan, saya menetap di "The Burrow." Semasa dikenali sebagai rumah bawah tanah kecil untuk kawan-kawan berbulu, definisi kedua perkataan ini ialah: "Tempat retret, perlindungan dan rehat." Ini adalah semua yang saya mahu rumah saya menjadi. Retreat. Perlindungan. Rehat. Untuk diri sendiri dan untuk semua yang datang melalui pintu.

Pada asalnya The Burrow adalah studio taman satu bilik. Pada satu ketika, sebuah lorong pendek dan sebuah bilik kecil ditambah ke bahagian belakang sehingga kini terdapat sejumlah 3 bilik yang mewah! Walaupun secara teknikal separuh ruang bawah tanah, dinding tingkap penuh banjir pencahayaan semulajadi dan angin bermusim di seluruh ruang yang membuat anda menimbang semula perkataan "ruang bawah tanah". Dan semasa musim sejuk di Chicago? Baik ... lantai yang dipanaskan adalah satu lagi rawatan yang tidak dijangka.

Sayangnya apabila saya berpindah, The Burrow adalah hijau yang TERSEBUT. Saya berkata "sayang" kerana saya suka ruang putih. Oleh itu, untuk memulakan segala-galanya dari semua dinding melalui semua bilik, mendapat mandian cat putih putih (Jurnal Putih, oleh Ralph Lauren tepat). Perbezaan yang hampir-hampir tidak ada di antara dinding dan kayu putih yang luar biasa di seluruh The Burrow disediakan tepat kanvas bersih yang saya mahu.

Seterusnya, pencahayaan trek yang ketinggalan zaman di dapur telah digantikan oleh loket mentol Edison yang buatan sendiri - masing-masing terikat dan berayun pada ketinggian yang sedikit berbeza. Apabila berdiri di bawah pencahayaan baru, tumpuan utama di dapur adalah hutch built-in yang luar biasa dengan rak kini jarang dipenuhi oleh hidangan putih, kaca, dan emas.

Kata sesekali pada hidangan atau rak menambah petikan bercerita dan definisi tajam ke ruang. Apabila duduk di depan hutch di salah satu daripada tiga kerusi yang tidak disengajakan di meja makan, anda dapat melihat pemandangan yang luas dari tempat duduk di seberang bilik utama. Kes buku terbina dalam dan jam dinding gergasi menjemput anda untuk menetap dan impian masa berdiri tetap. Succulents kecil, buku lama dan baik membaca, balang berus cat, dan dua lampu kedai pencahayaan boleh didapati di sudut-sudut, berehat di atas meja yang dicat, atau di atas timbunan batang perjalanan.

Daripada dinding berwarna dan banyak kepingan seni yang memberikan kehangatan, saya mahu kesenangan The Burrow datang dari tekstur. Dan sebagainya, permaidani kulit barat Elm akan mengantarkan anda dari ruang dapur ke tempat duduk di mana anda boleh merebut lempengan lembut, memeluk bantal bulu, atau bersantai dengan corak Anthropologie. Bilik serbuk dan bilik tidur kecil juga merupakan penjelajahan putih dan kesederhanaan. Pasar Dunia praktikal mengambil tempat tinggal di "le bain", dengan menyediakan tuala putih dan krim yang bertekstur segar yang kini dilancarkan dan disimpan dalam tong wayar teal yang unik.

Saya baru sahaja berada di sini beberapa bulan jadi ada pasti lebih banyak lagi yang perlu dilakukan untuk menjadikan rumah The Burrow, tetapi perkara homemaking ini telah menjadi sangat menyeronokkan! Ia agak saraf-menghancurkan untuk memiliki ruang hidup sepenuhnya "kesalahan anda" - keperibadian anda dipamerkan. Oleh itu, dengan harapan bahawa banyak tetamu dapat mencari ruang putih dan sudut cerita sebagai tempat perlindungan dan berundur seperti yang saya lakukan!

Terima kasih, Topaz!

• Berminat untuk berkongsi rumah anda dengan Terapi Pangsapuri? Hubungi editor melalui Borang Penyerahan Panggilan Rumah & Rumah kami.